Var dig själv, det finns redan så många andra!

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Man blir lite chockad

Av Rebecka - 8 april 2010 22:17


Kom tre små tjejer till kassan idag som handlade chips, läsk och varsin dextrosol.. pengarna räckte inte. Dom skulle bara ha råd med en dextrosol och inte tre, men en snäll kille (runt 35 års åldern) i andra kassakön sträcker fram en tjuga och säger att han hjälper småtjejerna så dom får en var.


Blir man inte förvånad? Man är inte alls van vid att människor är så hjälpsamma när det gäller pengar, ifs bara en tjuga, men ändå! Jag kollade på honom ifall det var en pappa till någon av dom, men icke. Jag stod där och var så glad i kassan, och flickorna nästan studsade av glädje. Hihi!


Tänkte bara säga att jag uppskattar när något sådant händer, att man kan glädja andra så lätt.. något vårt samhälle behöver!


Idag har jag också träffat Johanna, och jag hann träffa henne innan hon åkte iväg! Wiee, en liten stund trodde jag att det var kört.

Träffade henne i Södertälje och vet ni vad vi såg där?? En vessla som sprang på gatan och ner mot maren. Haha, assöt och jätteliten.

 

Så såg den ut, om inte ännu mindre.. undrar om det var en bebis, hihi.


Vi åkte till Stockholm, gick på Gina Tricot och sen åt lunch på Sandy´s. Vi åkte sen till universitetet där jag skulle ha handledarträff.


Handledarträffen var helt onödig, han sa ingenting som jag egentligen inte redan förstod. Visst att jag kände mig lite lugnare efteråt, men det var nog mer åt att mötet var över (för det var det jag var nervös för). Så nu är det bara att sätta igång med uppsatsen, jihoo!


Bästa idag:

Satt vid datorn i morse när jag hörde en elefant i vardagsrummet! Jag skrek till lillbrorsan som satt där inne och fråga vad han höll på med. Han svara: Jag snöt mig och nös samtidigt, så det blev ett jäkla drag.


HAHAHA, han e kul han!

 
 
Ingen bild

toraviola

8 april 2010 22:42

Visst blir man jätteglad över sån vardagsvänlighet!

 
Ingen bild

moster

9 april 2010 13:40

haha,så jäkla roligt jag fick åt Rasmus nu då,skitkul jöö ;)

 
Ingen bild

Beckis själv

9 april 2010 14:15

Absolut! :)
Haha Nilla, skoja inte! Jag höll på att garva på mig :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 1 juni 2010 08:37

Nu byter jag blogg! Självklart kommer jag se hur det går och om jag får allt att fungera, men det kan jag enbart se om jag testar. Inte sant? Så från och med nu så ber jag er kära läsare besöka min nya blogg, KäckaBecka! Vä...

Av Rebecka - 31 maj 2010 20:54

Nu har vi varit i Ullared och åkt hela fem timmar hem. Slängde i oss lite mat och åkte sedan en sväng till mormor som fyllde 73 idag. Ja må hon leva! Hurra! Grattis Mormor! Det har vart en dag full med fart och shopping. Hihi, så r...

Av Rebecka - 31 maj 2010 07:21

Nu är det dags att kila upp och börja städa rummet. Eller kanske äta lite frukost först så magen slutar knorra! Först ska jag bjuda mina föräldrar på kaffe på sängen, precis som igår. Men ska försöka låta bli att inte välta ena koppen sen så ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 21:37

  Typiskt mig!! Men gillar sånt som lyser och är annorlunda, det är liksom.. Jag.   Idag har vi åkt spårvagn och gått i massa affärer. Megaskoj, haha.. trodde ni något annat.    Tittade på mycket, men det var mycket som inte var något att ha. ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 15:56


  Vet inte riktigt om man säger grattis.. hmm, varför är det i så fall grattis? Hur som helst..       Grattis mamma på mors dag!!   ...

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards