Var dig själv, det finns redan så många andra!

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Krampanfall på stationen

Av Rebecka - 8 april 2010 15:50


Alltid läskigt till en början, tills man vet hur man hanterar situationen. Sen måste jag väl tacka att Järna är så litet så man håller koll på människorna som bor här.


På Södertälje Hamns station stod jag och väntade på tåget när en tjej rasade i backen och började skaka. Som tur var visste jag vem hon var och hade vart med 2-3 gånger innan när det hänt samma sak. Så kände mig inte nervös för fem öre, utan satte mig ner vid henne, rättade till väskan som höll på och strypa henne runt halsen..


En nervös gammal tant "sprang runt" och frågde om vi hade ringt till ambulansen, men visste att det inte behövdes. En liten tjej som satt på en bänk i närheten och såg rädd ut, men sa att det inte var någon fara och att jag varit med förut. Sen slutade tjejen att skaka och vaknade till, vi satte henne på en bänk.


Frågade hur hon mådde och att jag kände igen henne från Konsum och att jag själv bodde i Järna, då blev hon lugn. Tur att någon vet vem jag är sa hon och småflinade. Hon hade inte slagit sig så hårt under fallet heller, så hon mådde bra.. bara trött och det är ju inte konstigt.


Hon fråga om hon fick sitta vid mig på tåget om hon skulle få något återanfall (heter det så?) och självklart fick hon det! Vi pratade och nu vet jag hur kramp fungerar lite mer + hon vet vem jag är.


När vi kom fram till Järna så fråga hon efter mitt namn, hon ville veta vad hennes beskyddare hette. Hihi, man kan ju inte bli annat än glad! Så sött!

 
 
Ingen bild

Johanna

8 april 2010 20:53

wah! Var det samma tjej som vi hjälpte förut? Läskigt! men tur att hon hade dig :) Går det bra på jobbet eller? WIE jag är så glad att jag hann träffa dig idag!

 
Ingen bild

Beckis själv

8 april 2010 22:17

Japp, det var hon som vi hjälpte förra gången :) Hehe, gick bra på jobbet men har asont i benen..haha inte van och gå så möe, du tar kål på mig ;) hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 1 juni 2010 08:37

Nu byter jag blogg! Självklart kommer jag se hur det går och om jag får allt att fungera, men det kan jag enbart se om jag testar. Inte sant? Så från och med nu så ber jag er kära läsare besöka min nya blogg, KäckaBecka! Vä...

Av Rebecka - 31 maj 2010 20:54

Nu har vi varit i Ullared och åkt hela fem timmar hem. Slängde i oss lite mat och åkte sedan en sväng till mormor som fyllde 73 idag. Ja må hon leva! Hurra! Grattis Mormor! Det har vart en dag full med fart och shopping. Hihi, så r...

Av Rebecka - 31 maj 2010 07:21

Nu är det dags att kila upp och börja städa rummet. Eller kanske äta lite frukost först så magen slutar knorra! Först ska jag bjuda mina föräldrar på kaffe på sängen, precis som igår. Men ska försöka låta bli att inte välta ena koppen sen så ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 21:37

  Typiskt mig!! Men gillar sånt som lyser och är annorlunda, det är liksom.. Jag.   Idag har vi åkt spårvagn och gått i massa affärer. Megaskoj, haha.. trodde ni något annat.    Tittade på mycket, men det var mycket som inte var något att ha. ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 15:56


  Vet inte riktigt om man säger grattis.. hmm, varför är det i så fall grattis? Hur som helst..       Grattis mamma på mors dag!!   ...

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards