Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg under mars 2010

Av Rebecka - 9 mars 2010 22:30


Megatrist dag, men behövlig. Har renskrivit allt som har med denna kurs att göra så nu har jag fått allt under kontroll och vet vart jag har saker och ting. Så imorgon blir det inte någon skola eftersom det enbart är till för frågor och funderingar. Tror jag har allt under kontroll, annars får jag väl maila Jonas (lärarn) när jag fastnat.


Så min plan... ska skriva två små uppsatser, det är själva hemtentan. Det ska vara klart den 22 mars kl 13.00, väldigt viktigt!


Börjar med den första uppsatsen! Välj antingen non-kognitivismen, subjektivismen eller reduktionismen. Har valt non-kognitivismen eftersom jag tycker emotivismen (som tillhör non-kognitivismen) är himla intressant. Då är uppgiften att svara på ett antal frågor om teorin och Huemers (en filosof som håller fast i etisk intuitionism, som hela denna kurs handlar om) argument mot osv...


Så imorrn blir det till att läsa hela kapitlet om non-kognitivismen igen, grundligt! Sen lägga upp hur uppsatsen ska se ut, i vilken ordning vill säga.


Det var allt jag ska försöka hinna med imorgon, och får väl se till att jag hinner det helt enkelt!   

Av Rebecka - 9 mars 2010 18:03


Hahaha helt otroligt! Satt igår och kikade på påskskattjakten som börjar den 23 mars. Med hjälp av skattjakten ska man lösa detta:


FRM J*T LPFRM *T DLTOBRM ;RF ÅRLGOMHRTBSÖDRM_


Satt och kikade en stund på det och så står det att de 10 första som kommer på vad det står och mailar in svaret vinner påskgodis. Varför inte försöka?


Helt plötsligt bara såg jag hur det var uppbyggt och jag kom på vad svaret var (vad alla bokstäverna där uppe betyder). Skickade in mitt svar innan jag gick och la mig.


Idag mitt på dagen fick jag svar, det var RÄTT och dom ville veta vart dom skulle skicka godiset. HAHA, jag vann och tävlingen börjar den 23!   


Nu har jag och Rasmus gjort wraps som ska in i ugnen ett tag, så får vi se hur det blir. Första gången vi provar det, men det är så himla gott på Nancy´s så varför skulle det inte vara gott?   

Av Rebecka - 8 mars 2010 23:03


Ledtråd 11 i skattjakten på eniro var igår kväll på tv4 klockan 20.45 Det var allt en svår nöt att knäcka. Sökte på google efter något som skulle fastna, när jag äntligen hittade det jag sökte. Satt till 00.30 och klurade och tog mig framåt i tävlingen. Skickade koden och fick ett svar:


"Grattis, du har svarat rätt på Skattjakten och har chans

till en finalplats! Finalisterna meddelas innan 17 mars. Mvh, Eniro."


Bara att vänta och se om de hör av sig, vilket jag absolut inte tror eftersom det gick så himla segt i slutet och hjärnan stod stilla!


Däremot finns det fler olika sorter skattjakter online som jag börjat med och en påskskattjakt börjar den 23 mars, då man kan vinna massa påskgodis. Kan man ju inte missa!    Kika in påskskattjakten och andra skattjakter här!



Sen har Stjärnkockarna börjat idag och självklart spelade vi in det, så vi kunde titta på det efter jag vart på streetdancen. Nu har vi kommit fram till att vi är med på torsdagsprogrammet, eftersom första paret åker ut på onsdag och vi var med när andra paret åker ut. Kika efter oss!   

Av Rebecka - 8 mars 2010 17:06


Wieee! Idag när jag kom till skolan sprang jag som vanligt upp till anslagstavlan där alla resultat sätts upp, tittade ivrigt i folosofernas blogg och de hade kommit!! Kollade efter mitt personnummer (om det inte fanns med betyder det att man inte klarade tentan). Där fanns jag, dock det lägsta betyget men va fan spelar det för roll?   


Sen har jag vart på min sista föreläsning, så nu är det hemtenta som gäller. Om jag inte känner att jag måste åka upp och fråga något särkilt på onsdag, då Jonas (läraren) finns tillgänglig. Men tror nästan att det ska funka ändå, märker jag imorrn då jag tänkte sätta mig ner och kika igenom uppgifterna ordentligt!


Fått svar från SL angående min fråga:


"De olika tåglinjerna är beroende av sina egna signaler och växlar, samt givetvis sina egna vändningar för att inte bli sena i returresa, och har inte alltid möjlighet att vänta. Det förekommer en kommunikation, men beslut tas för varje enskild gång, och beroende på olika faktorer så är det inte alltid man har möjlighet att vänta."


Nu blev man en aning klokare iaf, men det låter mer att det finns inga speciella regler som följs angående anslutningståg. Utan dom ser det som två unika tåg som (om man har tur) matchar det andra tåget.


Borde SL istället inte ta bort "med anslutning mot Gnesta i Södertälje Hamn" på monitorerna och liknande för att slippa allt tjat med just anslutningståg som inte väntar?

Av Rebecka - 7 mars 2010 13:35


Haha, jaha då är man hemma igen efter lite äventyr i Södertälje. Vi blev absolut inte många som kom, trist, men vi som kom hade det roligt och gjorde det bästa av situationen. Undrar om det var Södertälje som skrämde de flesta eller om de gamla lirarna börjat tröttna?


Jag, Pillan, Mys, Dark och Anton... det var vi som var där, låter lite fjuttigt men ändå så tyckte jag det var ganska skönt. Haha kunde vart liiite mer partymänniskor, för ibland kom den pinsamma tystnaden. Men det var ju bara i början   


Mys och Pillan är jäkligt sköna måste jag säga, och ändå så är dom så olika. Pillan är den lugna och goa medan mys säger va hon tycker utan att tänka ibland och flyger och far hit och dit. Anton förvånade mig lite, rätt så försiktig och inte en partymänniska men bjöd på sig själv och vi hade väldigt trevligt tillsammans. Dark är dark, trevlig tjej med mycket skratt.


Va gjorde vi då? Jo, vi drack.. spelade spel (så som pictionary, taboo, 31, crazy yatzy osv..), drack lite till... åt god mat... spelade wii... hade trevligt!!


Och så lite bilder:   


 

Hela gänget... Mys, Jag, Pillan, Dark och Anton!

Här spelas det Wii. Haha, Pillan är heelt inne i det.    

EGOBILD!!  


Framförallt ett stort Tack Pillan för igår! Himla go du!

Av Rebecka - 5 mars 2010 23:52


Kom precis hem från bion, Alice i underlandet. Var med mina bröder Rasmus och Emil, Robban och Frida... trevligt sällskap! Vi åt på Heron innan vi begav oss till den långa popcornkön. Såg filmen i 3D, så snygga glasögon hade vi allihopa   


Lite om filmen:


TweedleDee och TweedleDum var perfekta, dumma och korkade och bjöd på stora leenden.

Hattmakaren var himla fin sminkat, och en bra roll... dock inget mega jubel om honom.

Det bästa var ändå futtervacken, som hattmakaren utförde närmare slutet av filmen. Go futtervacken!!   


Det var lite om filmen, inte lika bra som jag hade trodde den skulle vara. Filmen var okej (inget mer), fin och lite sorgsen/dyster... och nu ska jag kila till sängs och sova eftersom jag ska ut på äventyr imorrn! Dock har jag fått veta att Anja inte kommer, trist! Men jag ska allt ha det himlans skoj ändå!


"Varför är en korp som ett skrivbord?"

Av Rebecka - 4 mars 2010 12:22


Ska på äventyr på lördag i Södertälje! Vi som "jobbar" på blip brukar ha en årlig träff, och denna träff har jag aldrig vart på eftersom jag inte känt något sug + att det vart så långt bort. Tror att förra året var det någonstans nere vid Göteborg, men nu i helgen är det i Södertälje! Klart att jag måste dit, är ju nästan runt hörnet liksom.


Ska bli jättespännande att träffa alla människor som man pratar med via internet men som man aldrig träffat i verkligen, undrar verkligen vad de e för sorts människor som dyker upp. Haha! De flesta kommer på lördagen, men några är där redan på fredag. Tänkte titta förbi och lämna lite saker på fredag men själva huvuddagen är på lördagen! Wieee!



Saker som måste göras innan jag åker dit på lördagmorgon:

1. Plocka undan alla kläder i rummet   

2. Hitta en lagom stor väska att packa i  

3. Packa ner öl och sprit + groggvirke  

4. Luftmadrasser till Anja och mig  

5. Renskriva skolarbetet som vart denna vecka  

6. Hitta några partykläder  

7. Packa kudde och täcke, glöm att jag ska ha sovsäck!  

8. Ringa Pillan och fråga om jag ska ta med något som behövs  

9. Taboo ska ner i väskan  


10. Kolla med Anja när hon kommer till Södertälje Syd och om jag ska hämta henne vid tåget.   



Klart att det roliga är gjort! Nu är det typ tråkiga renskrivningen på tur... uuusch så trist! Anja skulle höra av sig idag, så vi får se när "lappen" kommer.   Så får jag ringa Pillan på lördagmorgon och checka av lite, jag som bor så nära får väl offra mig lite, haha! Sen får vi se vilka som dyker upp på lördagen, hoppas det blir många!


Nilla, byggt klart ena pusslet nu men det fattas en bit på det också. Annars var det riktigt fint måste jag säga! Får hoppas att andra pusslet (som inte ens är öppnat) är helt.    Haha!

 

Av Rebecka - 3 mars 2010 17:53


Hahaha roligast jag vart med om. Tog på mig mina svarta högklackade skor i morse, så tar lite mer tid att gå än med gympadojjorna. Och typiskt så var tåget försenad lite. Hade bråttom till föreläsningen! Så halvsprang uppför trappan vid universitetet då jag helt plötsligt hör (eller känner rättare kanske) ett KNAK! hahaha skon sprack under, mittemellan klacken och framsulan!    Haha kände varenda steg jag tog till föreläsningssalen hur det stack ut någonting under, men kunde ju inte stanna mitt i rusningen och kolla! När jag kom till salen kollade jag iaf, och det stack ut nån järn(?)grej hahaha herregud foten stack inte ut iaf!   


Efter föreläsningen gick jag sakta och försiktigt till Din Sko, var ju tvungen då jag nu hade sönder mina sista vinter/höst klackskor. Hittade ett par som var exakt min stil, kanske lite fööör likt dom paren som gick sönder men vad gör det?!

   

Ser gråa ut tack vare kameran, men dom är helsvarta. Från Din Sko för 299:-


Sen råkade jag svänga in på H&M, och varför gjorde jag det?? Haha, brukar aldrig hitta nåt där, så varför trodde jag att jag skulle göra det just idag? Men, jag hitta... haha mamma blir aldrig förvånad när jag kommer hem med en kasse. Måste skärpa mig!   


Två par leggings för 149:- styck. 


Nu sitter jag här och är megaglad. Haha vet inte varför, men tänkt på den där förbannade skon sen det hände. Haha, tänk om den spruckit helt och hållet och jag kommit till föreläsningssalen med bara en och en halv sko, haha sicken syn!

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards