Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg under mars 2010

Av Rebecka - 25 mars 2010 22:28


Hmm, hur ska man sammanfatta detta?


Torsdagar var alltid roliga och man kunde faktiskt längta till att gå till jobbet.. men vad har hänt? Någonting har hänt... det är absolut inte samma glädje, samma energi... kan inte sätta fingret på vad det är! Kan nån snälla tala om det för mig så jag slipper gå runt och fundera på det?


Gick skitsnack idag också, faktiskt som handlade om mig själv... som jag absolut inte skulle höra (fast jag gjorde det) och det är ju alltid extra kul eller hur? Nej! Fast tro inte att jag bara stod där som ett fån, nej dom fick allt höra.. och inte tror ni att dom sa så mycket sen...


Kanske var en dag då jag var ovanligt grinig men nej, så arg/irriterad jag var idag har jag inte vart på jobbet på länge, om någonsin!


Snack med chefen imorrn, ja tack!

Av Rebecka - 25 mars 2010 22:18


för jag längtar efter dig! *sjunger* Hehe, vet inte hur den låten går mer, men början lät okej.   


Okej Emma, här kommer lite om mamsen.


Hon är fortfarande kvar på sjukhuset, men förhoppningsvis kommer hon hem i morgon. Har fått lite sms av henne idag, då hon sa att hon inte sovit något på hela natten eftersom hon ligger i den där maskinen (kinesen, kallar dom den för) som böjer knät automatiskt hela tiden. Så där har hon legat hela natten och även en stund idag med kinesen och smärtstillande.


Idag har hon tydligen inte kunnat gå upp ur sängen heller, eftersom hon svimmar på en gång. Hmm, så jättebra är det inte riktigt än.


Fick också sms om att hon fick ris, kyckling och curry till lunch, och eftersom hon hatar ris och curry så kan jag tänka mig att det var en hit! Haha, sen en stund senare (när jag jobbade) fick jag ett sms där det stod "Och fiskbullar till kvällsmat, fan vilket skitställe. Jobba på. Kram Mamma". Hahaha hon hatar fiskbullar också.. så hon vill nog bara hem och få riktig mat kan jag tänka mig.


Hur som helst så kommer hon antagligen komma hem i morgon, och det får vi hoppas! Bättre hon ligger här hemma så man vet vart man har na.   

Av Rebecka - 25 mars 2010 13:34


Wikipedia: "Förr kallades denna dag, som var en helgdag, för vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna dag. Våffeldagen är alltså fortfarande den 25 mars, trots att den kyrkliga helgdagen flyttats till en söndag."


Tror inte så många bryr sig, och inte jag heller för den delen men lite intressant att kolla upp. Våfflor, pannkakor, plättar... allt är samma sak enligt mig, och inte så värst gott. Men till och med jag ska äta en våffla idag innan jag kilar till jobbet.. hör och häpna!

 


Nu har jag läst ungefär 70 sidor ur min enormt roliga kursbok, haha inte ett dugg rolig. Men måste läsa som bara den nu de följande dagarna, då läraren tycker att vi ska läsa klart boken (på 500 sidor) till på måndag... är han inte riktigt kolk! Haha, tror inte det!


Men man kan ju inte bara läsa och läsa, så tog en paus och kammade min älskling. Och tro mig, det behövdes!

 


Det blev en rejäl hög på köksbordet innan Trazan tröttnade, så nej vi är inte när klara utan Trazan gick. Mohaha, ska ta han nästa gång han ligger och sover någonstans.   

Av Rebecka - 24 mars 2010 20:08


Nu sitter vi bara och väntar på att mamma ska höra av sig från sjukhuset!


Hon är inne för andra gången, för att göra en mobilisering av knät eller vad man nu säger. Dom böjer upp knät helt enkelt, eftersom hon inte kan böja knät tillräckligt mycket efter operationen.


Det vi vet är att hon fått en ryggmärgsbedövning och att hon var groggy vid 17.30, kunde böja 135 grader... så hoppas hon vaknar till och slår en pling ikväll!  


Får hoppa till tv:n och kolla på Fuskbyggarna själv då, sedan bums i sängen för att orka plugga samt jobba i morgon!

Av Rebecka - 24 mars 2010 16:42


Idag när jag kom till skolan gick jag förbi tentaresultaten (som jag alltid gör när jag väntar på ett svar), fast det bara hade gått två dar sen vi lämnade in uppsatserna. Betygen hade kommit! Samma tanke i huvudet varje gång, tänk om mitt personnummer inte står där... där var jag! C, jag fick ett C! WIeeee!


Haha gick asnöjd till föreläsningen, det gjorde hela min dag... trodde jag! Haha läraren höll på att dra igång när dörren öppnades och Maria kom, som vanligt lite sen. Hon såg asglad ut, och fråga om hon hade sett tentaresultatet. Men inte, hahaha tokan hade partat till 8 i morse och nu satt hon där och luktade sprit och var typ fortfarande full, haha så jäkla knäpp! Gör 84:or så?  


Sen när det var paus sprang vi allihopa upp till receptionen för att hämta tentan, men inte då! Det var stängt enda till måndag, så jaha, då får jag vänta då.


Kom hem, och äntligen har jag fått två böcker till den här kursen som började i måndags.. så nu kan det börjas läsa! Beställde böckerna i söndags från Adlibris, där kan man välja hur fort man vill ha sina böcker (alltså ingen frakt alls = upp till ca 2 veckor, eller två olika fraktpriser = mellan två och 4 dar). Eftersom ena boken var rätt akut så var jag tvungen att ta snabbast leverans på den, attan hela 19 kr extra. Men nu är dom här iaf!

 

Huvudboken i kursen för 212:-


En hjälpbok till uppsatsskrivandet för 158:- 

Av Rebecka - 24 mars 2010 09:07


Då har vi vart på kurs, fast kurs och kurs vet jag inte riktigt om man kan kalla det!


Det började hemma hos Nilla med ett glas vitt, fortsatte i bussen med en öl! Vi hämtade folk i Södertälje och Salem, men fort gick det upp. På med namnlappen, sen var det bara att gå in. Vi blev fotade, hängde av oss jackorna, gick på toa... sen var det en lååång väntan! Tror vi väntade i ca 45 minuter innan vi ens fick komma in i annexet.


Väl inne så började, Jan Bylund (komiker) skulle ta hand om oss. Han var klockren! De andra, tex chefer osv som också pratade var jättetrista, men det var bara sitta där och se glad ut. Någonstans i mitten hängde vi gubbe... det tog lååång tid innan allt blev klart. Två bensträckare, och en drink innan det var dags för maten 19.30, och då började hela alltet ca 16.00 ni förstod va vi satt där och nästan somnade.


Maten var väldigt god, speciellt kycklingen och nånting som liknande lasange (?) Sen drog dom snart igång igen, fast denna gång med "Smalare än Thord" och "Orup", som skulle underhålla oss tills det var dags att åka hem.


Kent Phil, en helskön (aspackad) lirare som stod framme vid scenen hela tiden och rockade loss... han hade jag skitkul åt, i den stunden blev han min idol, HAHA!


Har tyvärr inga bilder från kvällen eftersom jag lämnade min kamera hemma med flit. Visste att både Johanna och Jessica skulle ha med sina, så tar några från dom sen    Men här är iaf jag och Johanna på väg hem:


   


Åsa... hur fan kunde vi tro att du hade hundskit i bilen? HAHA!!

Av Rebecka - 23 mars 2010 10:57


Då har man vart och handlat på nya Willys i Weda, tyckte det såg ut likadant som innan det brann ner. Lika stora utrymmen, öppet och snyggt. Var en sväng med mamma och mormor, och tro det eller ej, men nu har vi redan börjat handla påskmat! Herregud, haha!


Dags att laga till lite lunch innan jag måste börja fixa mig lite. Sen kommer taxin (mormor) och skjutsar mig till Nilla! Mums.. vad ska jag äta? Jo, det får bli fiskbullar och makaroner!   


Så får vi hoppas att kvällen blir lite galen!

 

Bloppis-annons
Av Rebecka - 23 mars 2010 08:22


Då har vi här 5 stycken tavlor som vi inte har plats med längre, pga att vi har fixat i ordning ett sovrum. Alla tavlor är av Marianne Welander (vilket står längst ner i ena hörnet), dock finns bara tre av tavlorna med på hennes hemsida. Kolla här!


Tavlorna har fururam och är ca 43x61 cm

Nypris: 250 kr styck

Pris: 200 kr styck


För mer eller större bilder så är det bara att kontakta mig.


De tre första bilderna finns på hennes hemsida och heter följande:


     

      Andflickan                      Sensommar                   Kaprifol


Dessa två finns inte på hemsidan, men det står hennes namn i ena hörnet:


 


 

Möbler & Heminredning, Säljes - Södertälje (Stockholms län)
Pris:    200:-
Telefon:    0855170591
 

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards