Var dig själv, det finns redan så många andra!

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Död efter streetdance

Av Rebecka - 15 mars 2010 22:18


Ännu ett streetdancepass och tror aldrig jag har varit så slut och så röd i ansiktet, haha! Ny kombination idag, och helt klart den mest tekniska vi har haft. Ett ställe i mitten där jag inte hänger med för fem öre eftersom jag vill gå åt höger (vilket man inte ska göra), men det är väl bara att öva till nästa gång så får jag visa vart skåpet ska stå!


En kort sammanfattning av hela dansen:


Höger fot fram, bak med axlarna och spänn brösten två gånger! Samma sak med vänster och sen höger fot en gång till. Stanna på höger foten, vik in höger knä och med krokig rygg böjer man sig ner 2 gånger (ungefär som att sätta sig på en stol framåtlutad). Vik in höger knä, upp med armbågen och kolla åt vänster... ut med armbågen åt vänster och kolla rakt fram, sedan ihop med fötterna och ner med armarna.


Den smarta har nu slutat läsa....


Nu blir det hopp och studs i en cirkel. Kicka med högerfoten, när du tar tillbaka högerfoten hoppar du och landar med enbart högerfoten, då vänsterfoten ska gå rakt ut åt sidan. Foten som är åt sidan fortsätter att kicka fast nu ett fjärdedelsvarv åt vänster, hoppar upp och landar på vänsterfoten och höger foten går ut åt sidan.. detta görs två gånger till! Vrid in vänster knät och ihopvikt lutar dig framåt (som en gammal gubbe som sätter sig på en stol) två gånger...


Nu kommer slutet.. (läser ni fortfarande?   )


Ta ett högerkliv och upp med händerna (åt höger), ta ett vänsterkliv och händerna for över till vänster sida. Vik in högknät medan händerna går åt höger... vik ut höger knä (vikten på höger fot) medan händerna går åt vänster. Ihop med fötterna och sluta med händerna åt vänster. Nu till låren.. vik ut vänster lår samtidigt som vänster handflata tas ut på vänster sida, vik ut höger lår samtidigt som höger handflata tas ut på höger sida. Sjunk ihop (som om man är rädd, eller inte fattar något... sittandes på en stol). Fram på magen och vrid åt vänster tills du kommer bak (med magen uppåt), då hoppas man upp och avslutar med böjda ben rakt upp och ned.


Hahahaha, det var allt! Hänger ni med? Knappt va? Inte konstigt att jag var helt slut och såg ut som en tomat...   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 1 juni 2010 08:37

Nu byter jag blogg! Självklart kommer jag se hur det går och om jag får allt att fungera, men det kan jag enbart se om jag testar. Inte sant? Så från och med nu så ber jag er kära läsare besöka min nya blogg, KäckaBecka! Vä...

Av Rebecka - 31 maj 2010 20:54

Nu har vi varit i Ullared och åkt hela fem timmar hem. Slängde i oss lite mat och åkte sedan en sväng till mormor som fyllde 73 idag. Ja må hon leva! Hurra! Grattis Mormor! Det har vart en dag full med fart och shopping. Hihi, så r...

Av Rebecka - 31 maj 2010 07:21

Nu är det dags att kila upp och börja städa rummet. Eller kanske äta lite frukost först så magen slutar knorra! Först ska jag bjuda mina föräldrar på kaffe på sängen, precis som igår. Men ska försöka låta bli att inte välta ena koppen sen så ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 21:37

  Typiskt mig!! Men gillar sånt som lyser och är annorlunda, det är liksom.. Jag.   Idag har vi åkt spårvagn och gått i massa affärer. Megaskoj, haha.. trodde ni något annat.    Tittade på mycket, men det var mycket som inte var något att ha. ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 15:56


  Vet inte riktigt om man säger grattis.. hmm, varför är det i så fall grattis? Hur som helst..       Grattis mamma på mors dag!!   ...

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards