Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg under mars 2010

Av Rebecka - 31 mars 2010 21:37


Syns tydligt på jobbet att det snart är påsk, personer som frågar "hej vilt" om vart saker står och har massa funderingar. Självklart börjar det bli mer och mer människor som kommer, snart är aftonen nära! Det betyder alltså mycket kassa, men det är ju roligt med mycket folk. Hoppas på lite mer folk i morgon och en trevlig dag!


Sen måste jag passa på att tacka den norska killen (som vi träffade redan i fredags på bussen in mot The Strip) för hjälpen med blommorna. Stod där och slet ett tag, Tack, det var snällt! Fast vad vet jag, haha man kanske är mer hjälpsamma i Norge? Bor han i Järna förresten? Haha!


    


Tränade i morse på gymet med Rasmus också, inte värsta hårdträningen med lite mer än en timma bland maskinerna måste ge något oavsett om man är stendöd efter eller inte. Haha, kommer säkert ha massa träningsvärk imorrn ändå!  

Av Rebecka - 30 mars 2010 21:27


..typiskt en topp som jag skulle titta på?

En Becka-topp helt enkelt.


 

Från Cubus för 149:-


Tyckte den var himlans söt! Haha, trodde ni något annat? 

Av Rebecka - 30 mars 2010 19:06


Mums, det var gott! Det hade mamsen gjort bra! Tänkte visa hur fina de var, men var så hungrig och nu är det inget kvar, haha!  


Idag har jag också jobbat, och humöret började på topp. Vissa personer blir bara bättre och bättre, men tyvärr finns det dom som trappar ner ett steg också. Däremot fanns det en person som chockade mig idag, Emil, vilken trevlig grabb! Inget klagomål och han verkade megaglad.. toppen Emil!  Sen undrar jag varför det alltid ska bli så konstigt så fort chefen gått, hur kan det vara så? Det tycker jag är trist.


Nilla.. har provat kläderna och tyvärr tar jag inget av det, men mamsen har inte provat än.  


Hopp, snart ska jag förhöra brorsan på ett avsnitt i körkortsteorin och sen borde jag nog cykla en sväng! Hmm cyklingen får nog bli framför tv:n tillsammans med "Dating in the dark", kan man göra träningen trevligare, hihi!

Av Rebecka - 30 mars 2010 08:32


Jaha, i natt har man inte sovit som vanligt. Tarzan, som nu mår mycket bättre och bara haltar lite grann, sov tillsammans med mig. Då var jag så försiktig, tänk om jag skulle sparka till honom i sömnen eller nåt.   Har vaknat av och till när han rört på sig, haha tills han gick vid halv 4 ungefär. Då sov jag som en stock!


Nu ska jag snart åka till jobbet, jobbar 9-18. Hoppas det blir mycket folk, det är skoj!  


Vi har också planeringsdag i skolan idag, vilket jag inte kan gå på. Så skickade ett mail till Kjell (läraren) och talade om vilket ämne jag tänkte skriva om, och det fick bli "Rawls och maximin". Hehe, låter det vettigt?

Av Rebecka - 29 mars 2010 22:21


Lite scary måste jag säga, om man tror på det såklart. Hittade ett test på nätet som hette "Blir du 100 år?", och självklart var jag tvungen att testa!   


Bara att skriva i lite saker om sig själv och sen svara på några snabba enkla frågor, innan man trycker på knappen "Din förväntade livslängd är:___". Herregud, då var det inte så som rubriken menade, utan då räknade dom ut livslängden helt plötsligt. Tänk om man får typ 25, lite nervös skulle man väl ändå bli? Var den tanken som flög upp i huvudet på en gång, men var tvungen att utföra testet ändå, hade ju redan svarat på allt så...


Svar:

"Din förväntade livslängd är 90 år!

Mycket bra resultat ! Du har goda chanser att leva längre än dom flesta. Du har en sund livsstil och både njuter av livet och samtidigt lever livet. Precis som man ska göra. Som en tankeställare så gå gärna igenom frågorna en efter en och tänk noga igenom om det går att förbättra ytterligare. Som du redan vet är livet härligt och kanske kan det bli ännu bättre."


Mest trams med sådana test, men ändå tycker jag det är så kul att kika vad man får! Vill du också testa? Klicka HÄR.


Näää, kanske dags att kila till sängen nu. Ska upp och jobba klockan 9, så avslutar det hela med en fin solnedgång och drömmer mig bort...


 

Av Rebecka - 29 mars 2010 20:56


Att man inte kan förstå en enkel skylt med pilar på, man simmar liksom åt samma håll som pilen visar! Hur svårt kan det vara?


Idag var det i för sig bara två idioter som höll på och förstörde för alla andra, och inte säger vakterna till något. Första gången stod han mitt i vägen typ i mitten av bassängen, och han fick fan flytta på sig när jag kom. Simmade rakt mot honom!


Nästa gång dök (samma kille) från bassängkanten och skulle simma så långt han kunde under vattnet, men i MOTSATT RIKTNING!! Jag hade, precis som han, simglasögon på mig och såg allt att han kom men jag blir så irriterad på såna där nissar så jag vägrar att flytta på mig. Han var helt enkelt tvungen att komma upp till ytan innan jag kom, då höll vi istället på att krocka!!


Blir man inte trött??

Av Rebecka - 29 mars 2010 17:38


Vad jag har varit duktig!   

Idag gick jag upp för rulltrappan vid universitetet, och tog den "vanliga" trappan vid T-centralen två gånger (istället för rulltrappan). Jihooo, nu går det åt rätt håll, haha! Varför börja så hårt!   


Då var sista föreläsningen avklarad! Nu har man då en månad på sig att fixa en B-uppsats och vi får se hur det blir. I morgon ska man ha skickat in vilket ämne man ska skriva om, och vi blir även tilldelade en handledare!


Har hjälpt min kusin Hanna också att skaffa en blogg, som ni kan kika på HÄR! Det kommer bli suveränt, bara hon kommer in i det lite mera (vilket jag absolut tror att hon kommer göra)!


Snart är det dags för mat, sen blir det till att åka in till Syd Poolen och simma lite.

Av Rebecka - 29 mars 2010 10:37


Vad är det för dag idag?

Vad är det för dag idag?

Nej, det är ingen vanlig dag för det är Elins födelsedag!


    HURRA HURRA HURRAAA! 


  


Grattis Gumman, hela 22 år nu jö! Hoppas du har det bra där borta i USA och att du iaf får äta en bit tårta! Säg till ungarna att vara snälla och sköt om dig... inte långt kvar, snart kommer du hem! Saknar dig såå! 


     Elin och Jag på "Allsång på Skansen" för hmm.. många år sen!   


                 


Såååå söt... Puss på dig!

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards