Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Rebecka - 12 februari 2010 22:18


"Nu handlar det inte om snö och is... okej att det är förseningar osv när det är sådant väder men idag tog sista droppen slut!

Åkte som vanligt med Stockholms tåget (anslutande tåg mot Gnesta) och skulle byta i Södertälje Hamn. Tåget blev TVÅ minuter försenad och när vi kom till Södertälje hamn hade tåget åkt! Ibland väntar Gnesta tåget och ibland inte, finns det några regler egentligen?? Eller gör tågföraren som den själv vill, för ibland kan man ju undra!!

Vi som bor längst Gnestasträckan fick då vänta i Södertälje hamn ca 25 (som många gånger förr) och när tåget kommer så sätter vi oss, då säger dom i högtalaren att Stockholmståget är försenad och kommer att vänta på det... Blir man inte förbannad???

Alltså.. regler om vad som gäller vid Södertälje hamn och anslutande tåg skulle jag vilja veta! Ska man behöva ta ett tåg innan (anslutande tåget) från Stockholm för att vara säker på att komma hem sin tid, isf kan man lika gärna skriva "anslutande tåg" på det, TACK!

Tack för svar snarast!"


Ni kanske fattar vad det är redan? Hur som helst är det ett mail till SL som jag skickade när jag äntligen kom hem från skolan efter ett otroligt konstigt beslut från dom. Snacka om att jag var förbannad, så nu väntar jag med spänning vad deras svar kommer att vara!

 

Till det mer roliga, idag har vi fått våra biljetter till tv-inspelningen vi (jag, mamma, mormor, Nilla och Tommy) ska på på tisdag. Det ska bli skitkul att bara se vad det är för nåt, haha men "Stjärnkockar" ska det tydligen heta och det jag fattat är att det är kändisar som ska laga mat, hahaha va smart jag är!  

 

Johanna var här i nån timma och hälsade på också, måste ju träffa tösen nu när hon äntligen är hemma fast jag inte är riktigt frisk. Hoppas jag inte smitta dig nu, hihi. Alltid lika trevligt, hihi fast du va lite nervös och vaaaa kan de bero på    Det kommer gå skitbra ska du se, lycka till en massa imorgon!!

 

Nu ska jag bara se utröstningen på lets dance sen ska jag krypa ner i sängen på en gång, känner mig som en degklump som går omkring. Haha, måste ju orka jobba imorgon!! Natti natti, och hoppas hoppas att Birro åker ut nuuuuu...

Av Rebecka - 12 februari 2010 08:35


Nu har jag precis vaknat och fixat till fejjan lite grann, och så hamnade jag här som vanligt    Mår lite bättre idag, så ska pallra mig iväg till skolan mina två timmar som föreläsningen är. Man kan ju inte missa så himla mycket där, för då kuggar man typ på tentan och det vill man ju inte!


Som tur är så ska pappa, mamma och Emil till Botkyrka och handla lite, så får skjuts enda till Tumba när jag ska åka... wihooo!


Dags att göra sig lite frukost, hmm... det får bli en räksmörgås idag, mums!!


Ha en strålande fredag!!

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards