Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg under januari 2010

Av Rebecka - 9 januari 2010 10:09


Jaha, nu har man fått hem första kurslitteraturen till kursen som börjar den 20. Borde nog börja läsa den nu så ligger man ju lite före sen när man väl börjar, men den ser ju så fruktansvärt tråkig ut. Haha, bara det gör en mindre taggad. Fast det är nästan den första boken som är på svenska så får väl vara lite glad för det då.


                                          Från Adlibris för 95:-


Idag ska jag enbart lata mig i soffan tror jag, kanske kolla på nåt Paradise Hotel avsnitt på tv6 play eller vad det heter och sen kanske man ska kika på den där nya filmen "Det regnar köttbullar"... myslördag helt enkelt   

Av Rebecka - 8 januari 2010 22:05


Nu är jag hemma. Men kan ju inte bara säga sådär utan måste ju berätta lite hur det var och vad vi gjorde. Vet att vissa är väldigt nyfikna   

Träffade Agnes, Filip och Bella på t-centralen igår vid 18. Vi tog tunnelbanan till Gärdet och gick till Värtahamnen. Vi stod nog och såg lite vilsna ut för det kom fram en dam (som jobbade där) och hjälpte oss att checka in på en sån där självincheckningsapparat, det gick strålande.


                                        Nu visste vart förkröket var, Hytt 5374!  


30 minuter innan man fick gå ombord, så vi satte oss och tog en öl. Man verkligen kände hur mycket man hade saknat tokstollarna. Det skulle bli en bra kväll!

 

                 Bella och Jag väntar vid baren med en öl var på att få gå ombord  


När vi väl kom på båten så blir man ju huur taggad som helst, äntligen har man kommit på den där förbaskade båten som man längtat efter hela dagen. Hitta hytten och började med en varsin shot. Apple Sourz sa dom att det var, vi skålade, drack, och Fy fasiken va stark den var. Magen vände sig ut och in. Dumma Filip säger jag bara, det var Absint!!

Typ i samma veva kommer Agnes ut från toaletten och säger att det inte går att spola. Haha, så jag och Agnes beger oss till receptionen för att kolla vart man ska säga till om sånt. De skrev upp vårt hyttnummer och sa att reparation är på väg. Vi kom tillbaka till hytten och precis när vi kom fram så kom en tjej som skulle kolla toan. Snacka om pinsamt. Agnes, kolla om det går att spola innan nästa gång   

Upp till Tax Free för att handla till kvällen samt lite att ta hem. För kvällen blev det en platta heineken som jag, Bella och Filip delade på. Lite Whiskey och cola till Bella. Vodka apple och sprite till Agnes, medan Filip körde på en flaska Mintu. Så snacka om att vi klarade oss!

Tillbaka till hytten och började dricka, byta om och fixa oss. Tror klockan blev efter 23 innan vi begav oss upp mot dansgolvet. Haha, då var typ alla rätt lulliga. Dansade massa, drack lite till, prata med människor... Sen *poff* så var klockan 4, 5, eller var den 6? haha, vi gick och la oss!

Vaknade runt 11 och pratade lite med Agnes, sedan somnade vi om och Filip väckte oss kl 14 då han tyckte att vi skulle gå upp och äta något. Och fyyy vad båten gungade asså, man visste inte om man var full, bakis eller sjösjuk. Vi gick upp för att äta lite, blev potatismos och köttbullar. Gud va gott det var med mat, eller hur Filip? hihi. Spelade lite kort och softade till 17 typ, sen var det dags att bege sig till hytten och göra iordning. Vi kom i land 18.15 och då var det bara att ta sig hem. Väldigt trevligt och massa skojs hade vi, hoppas vi gör om det snart!   

Här kommer lite knasbilder från kvällen, är vi inte för söta!?

 

                                    Haha, Agnes och Filip var på riktigt bra humör!

                                   Filip och Bella har myspys i Min säng!  

 

  

                          Agnes, Filip och Jag redo att bege oss till dansgolvet  

Av Rebecka - 7 januari 2010 13:30


Att inte tiden kan gå fort när man vill att den ska göra det. Kan inte klockan bli halv fem så jag kan få börja ta mig till stationen, är sååå sugen på att komma på kryssningen!

Ska träffa Bella, Agnes och Filip på T-centralen strax efter 18 för att sedan bege oss till Gärdet och Värtahamnen. Båten går kl 19.30 men man får senast checka in kl 19.


Bäst att laga lite mat snart så man klarar sig. När jag kommer hem ska ni få höra allt skoj som hänt. Ha en skojig torsdag för det ska jag ha!   

Av Rebecka - 7 januari 2010 08:32


Jaa må hon leva.

Jaa må hon leva.

Jaa må hon leva uti 100de år!

Ja visst ska hon leva.

Ja visst ska hon leva.

Ja visste ska hon leva uti 100de ååår!

HURRA HURRA HURRA!!!  


  

Grattis på födelsedagen Moster    

Av Rebecka - 6 januari 2010 19:49


Nu har man vart på middag, spagetti a la Gunilla! Det var jättegott och efterrätten var helt okej. Gillar inte filadelfiaosten, men annars så var det gottis


                                           Ser det inte gott ut?

 

                                                        Cheesecake


Hanna och Simon verkade glada och nöjda med Disney on Ice som dom fick av mig i julklapp. Tror Gunilla tyckte det var kul också. Sen hade ju Simon köpt en mobil för 1900:-, och han är 10 år! Inte klokt! Men mest blev det spelande på Hannas nya nintendo ds (hette det så?) och nåt prinsess-spel. Haha, men klarade ju en bana.

 

Nu ska jag snart kila och sova så jag orkar med att parta på kryssningen! Bella och jag ska rocka loss, och tro inte ni kommer slippa att höra om den. Hihi.

 

Men innan dess måste jag gratta födelsedagsbarnet!!


  

                         Grattis Grattis, HURRA!! (dock en dag för tidigt)

Av Rebecka - 6 januari 2010 15:00


Väckarklockan ringde 7.45 Upp och fixa ansiktet, äta frukost och sen skicka iväg pappa för att köra upp bilen åt mig och sedan for jag iväg till tåget som gick 8.56 Ett perfekt tåg tänkte jag, då är man uppe när affärerna öppna kl 10.


Kom fram till Stockholm och tänkte börja min shoppingrunda inne på åhlens, och som vanligt stod det massa folk och väntade på att klockan skulle slå 10. Då såg jag en stooor och fet lapp om att det öppnade kl 11 idag pga trettondagen. Gick till gallerian och självklart var det samma sak där, vissa affärer öppnade inte ens fören kl 12. Vad skulle jag göra i en timma?   


Eftersom jag inte har något annat i huvudet för tillfället än kryssningen jag ska på imorgon så åkte jag till gärdet och kollade hur man tog sig till båten, haha vad roligt jag hade (inte)! Men tiden gick och när jag kom tillbaka till gallerian så var det bara 10 min kvar så blev en av de alla andra som stod och väntade på att de skulle öppna. Vet inte riktigt vad jag skulle leta efter, men det är alltid kul att gå och titta.


Var inne på bland annat Glitter där jag köpte örhängen som jag behövde eftersom vissa ofta har tendens att försvinna när man är ute på krogen. HIttade också en klänning inne på Ginatricot, kanske ska man ha den på kryssningen? Sprang mellan affärerna eftersom det var så fruktansvärt kallt! Åt en smörgås och *poff* så var klockan dags att gå till tåget. Var ju tvungen att hinna med 13.12 tåget eftersom jag strax ska till min moster och fira hennes födelsedag (eftersom jag inte är hemma imorrn när hon egentligen fyller), så snart väntar en spagettimiddag a la Gunilla   


Här kommer bilder på mina inköp:


 

                                              Ginatricot, 124.50:-


           V till H: Glitter, 32.90:- och 69.90:- (Vet att bilden blev lite suddig)


Av Rebecka - 5 januari 2010 23:30


Då har man jobbat klart. På dessa fem timmar som jag jobbade hände det massa, bland annat "förstörde" jag kassaapparaten två gånger så Sandra fick ringa och laga. Sen ville jag inte sitta mer (eller om jag inte fick sitta mer, haha) så Nina tog över. Då blev det till att ta bort fisken istället. Ibland har vi lite vattenkrig, men idag var det ovanligt lugnt, istället fick vi torka upp mjölk som sprack när en kund tappa den i golvet. Tog in enbuskar (som stack så jäkligt i ansiktet), och skotta (ja, skotta!) rent ingången innan Sandra och jag skulle ägna heeela en och en halv timma i ensamhet innan vi fick gå hem.

 

Nästan precis innan vi skulle stänga hade vi en liten diskussion om hur många skrapor till bilen jag hade, och jag har bara en, men eftersom jag alltis skjutsar hem Sandra typ hela 300 meter till hennes hem så tyckte jag att hon kunde få skrapa. Haha, det tyckte inte hon. Kunden (i 40års åldern, hade humor, verkade pratglad o rätt snygg måste jag väl få säga) som stod och lyssnade bara skratta åt oss, han tyckte dock jag fördelade arbetet fint. Haha, stackars Sandra... har han en son mån tro?   

 

Men hon hade då en himlans tur, för när vi stängt affären så står pojkvännen med bilen och väntar. Så var ju bara att vandra bort mot den isiga bilen och börja skrapa, där fick jag!

 

Det är då inte lätt att jobba med mig, men kul! Eller hur?

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards