Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg under januari 2010

Av Rebecka - 11 januari 2010 21:49


Nu har jag dansat för första gången i mitt liv sådär på riktigt, och det var streetdance. Snacka om va instruktören var hoppig, tror hon gjorde alla rörelser i luften. Haha, men va roligt det var!! Måste jag absolut gå på nästa vecka igen, fast jag blev ju helt död och jag skojar inte om jag säger att jag såg ut som en tomat. var bara jag som blev apröd i ansiktet, som vanligt hihi.


Vi var åtta tjejer som stod och vänta på att få komma in, några såg lite nervösa ut och det gjorde bara att jag kände mig mindre nervös. Karina (instruktören) kom jätteglad och hälsade alla välkomna, berättade hur det skulle gå till och sa åt oss att sprida ut oss på golvet. Ingen ville stå längst fram och vad gör jag då? haha, jo ställer mig längst fram... såklart   


I början trodde jag inte det var sant, undrade vad streetdance egentligen gick ut på typ. haha, hon hoppade omkring och alla följde efter. När hon tillslut stanna o sa att uppvärmningen var klar, haha redan död och det var bara uppvärmning! Sedan började kombinationer och massa steg, i början var det inte alls svårt men när alla sen ska sitta ihop, shit shit, tur man har lite minne.


Och måste ju säga att det känns ju lite skönare när man ser att de andra har svårt att hänga med (inte för att jag inte hade det). 45 minuter gick och vi körde hela dansen kanske fyra gånger och jag tror att jag satte den iaf två gånger, jippi!   


Nu ska jag bara komma ihåg den och öva lite till nästa vecka, då det skulle vara samma kombination. Det kan ju iaf inte bli sämre!   

Av Rebecka - 11 januari 2010 13:43


Herregud, nu har jag bokat in mig på ett streetdance pass ikväll klockan 20. Hur ska det gå? Haha, jag har ju inte dansat i hela mitt liv, förutom lullig på krogen då    Vad har man ens för kläder på sig? Mjukisbyxor och ett linne kanske? Hon i receptionen på Sydpoolen flina bara åt mig när jag fråga om det var nåt speciellt att tänka på eller om man överlever ett sådant pass om man aldrig dansat. Vi får se hur det går, lite nervös asså. Några bra tips som jag borde veta innan jag går dit?


Har precis kommit hem från Södertälje, vart och cyklat 30 min samt kört lite mag och lår maskiner. Har ju så ont i bröstet från gårdagens träning så det fick vila lite idag. Hihi.


Sen har jag och brorsan vart på Sandys och ätit, o för första gången provade jag en grillad wraps men kyckling och bacon... Himlans gott!!


Bäst att göra lite nytta här hemma ett tag, men mer om streetdance passet och om jag överlevde kommer ikväll. Hemma igen runt 21.30   

Av Rebecka - 11 januari 2010 09:29


Nu är man uppe med tuppen idag igen. Ska in till gymet och träna medan brorsan är på körskolan. Sedan blir det lunch på Sandys, längtar redan. haha! Kanske en sallad? Wraps? hmm..


Just nu väntar jag på att ägget ska koka klart så jag får äta min smarriga räksmörgås... gurka, sallad, räkor, ägg och majonäs med te till! Vilken frukost!   

Mat
Av Rebecka - 10 januari 2010 20:06


Vad jag är rastlös! Spelade lite spel (sån där med cd-skiva till) med familjen men sen krångla cd:n så vi la ner allt. Nu sitter man vid datorn framför blip.se och håller lite koll på en bonusturnering eftersom jag är spelvärd på just det spelet, samtidigt som jag råkade logga in här och skriva lite. Hihi. Sen ska jag själv spela en Bonusturnering kl 21.00, vinna (hade jag tänkt   ) och sen krypa ner till min våning och läsa lite. Det är så förbannat spännande i den just nu.


Ska upp rätt tidigt imorrn för att åka till gymet, bäst att ligga i innan skolan börjar.

Av Rebecka - 10 januari 2010 16:49


Nu har vi precis ätit kvällsmat, kyckling med ris och curry. Himlans vad gott!

 

Tidigare idag har vi färgat Hanna och mormors hår, det blev ljusa slingor på dom båda... trodde vi.

Till en början så var allt inte med i slingpaketet som vi hade, bara tur att vi hade en till här hemma. Kussen fick börja, och det blev fem slingor. Sedan var det mormors tur och hon fick som en tuppkam, kanske det blev fem stycken där också. Sen var det bara att vänta på att tiden skulle gå. När vi kollade sen så var det inte något ljusare, så dom fick vänta lite till. När de tillslut sköljde ur det och lät det torka så syntes det ingenting! Dumma färg!   


                                      Mormor gör slingor för första gången.


Hanna väntar på sina nya slingor.

 

Nu ska vi alldeles strax ta fram lite spel, kanske melodifestivalen och köra lite medan Hanna är kvar. Hon blir hämtad runt 18 tiden då Simon (min andra kusin) spelat klart sina innebandymatcher. Bäst att ta fram spelen på en gång, hon sitter bara här lutandes mot mig inlindad i en filt och suckar. hihi..

Av Rebecka - 10 januari 2010 12:50


Herregud, nu är man med i tidningen News också. Det är från hamnmagasinet den 12/12 har vi kommit fram till, är vi inte söta? haha. Fick ett sms från Sandra där hon sa att jag och brorsan var med, så kunde ju inget annat än att ta tidningen idag när jag åkte till Sydpoolen för att träna (visste att den fanns där). Det blev i alla fall rätt så bra bilder, otroligt.  


    Emma och Agnes på vänstra bilden och sen är det jag och Emil (brorsan)   


Nu har man vart på gymet och cyklat en timme, en hel timma! Så nu har man varit lite duktig. Emil hämtade mig 12.07 och nu är vi hemma igen. Ska snart sätta fart att färga Hannas (kusinens) hår och även mormor skulle ha några slingor. Vi får se hur det blir.

Av Rebecka - 9 januari 2010 21:00


Äntligen är pusslet klart, och är det inte riktigt snyggt? Måste skaffa ett till i samma stil. Tycker det är så himla läckert. Nu ska det bara limmas upp på en playwoodskiva och sen upp på väggen. Bara måste ju lägga upp en bild så ni ser hur himla fint det är. Fast snacka om att vissa ställen var assvåra! Men nu e den fäääärdig! Wieee.

 

 

Pussel från toys"r"us som jag fick i julklapp av mormor.



Av Rebecka - 9 januari 2010 15:42


Nu har man tittat på "Det regnar köttbullar". Brorsan och jag låg här i soffan i varje hörn med en filt var och hade det massa mysigt. Såg hela filmen utom 4 minuter någonstans i mitten då jag råkade somna, men vaknade snabbt igen när jag fick en kudde på mig (som brorsan kastat). Haha, då var jag pigg som en mört igen.   

 

Ord som sammanfattar filmen: Uppfinningar, spagettitornado, fet borgmästare, praktikant, och uppblåsbara kyssar.

 

Vad tyckte jag då? Absolut en film man ska se, men det var ju inte något "halleluja moment". Eller om man vill få tyst på jobbiga barn eller få dom sysselsatta ett tag så är denna film ett bra alternativ.

 

Kolla på trailern och se om det är en film för just dig.


http://rstvideo.com/trailer/cloudy-with-a-chance-of-meatballs/


Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards