Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Rebecka - 26 januari 2010 20:01


Det var precis vad jag behövde efter en dag som denna. Gått uppe i Sthlm hela dagen, stått ute och frusit häcken av mig medan brorsan gått in och ut i olika butiker och lämnat sitt CV. Det var vad dagen skulle gå ut på, följa med brorsan o hålla han sällskap.

 

Frös, frös och frös! Skrev upp alla butiker han var inne i, adress och så... ute i kylan medan han sprang ut och in. I vissa affärer gick jag in för att tina upp, men då gick det så himla fort så det hann jag ju inte. Typiskt!

 

Åkte upp med 9.41 tåget, vid halv ett blev det lunch. Mumma, kebabtallrik på Kungsan (ett måste när Rasmus är med). Sen vara det bara att gå ut igen, vi var vid Globen, Skanstull, Hornstull, Mariatorget, Hötorget osv osv. Vi tog oss till T-centralen så vi hann med 17.12 tåget hem igen mot Järna. Då var vi så trötta att vi garva nästan åt allting, bla när de sa i högtalarna inne på tåget "Vi har lite problem med signalfel vid Stuvsta, det kommer och går", så kläckte jag ur mig med en suck "Mota bort han då". Inte ett dugg kul nu, men shit va vi skratta!   

 

Nu har jag tagit mig ett vaaaarmt bad, himla mysigt. Så nu sitter jag här med katten i knät och morgonrock på. hihi, kan det bli mysigare? Helt död, så inte blir det uppe sent ikväll. Borde skicka iväg ett sms till August om morgondagen, vi får se hur det blir.

 

Andra roliga saker man sett under dagen:

 

En gubbe på tunnelbanan som satt och läste sitt sms han fick med ett grönt förstoringsglas som han drog fram och tillbaka mellan ögonen och telefonen. Haha, stackarn, men det såg allt roligt ut!

 

Rulltrappan vid globen var trasig så Rasmus gick uppför den medan jag tog valiga trappan alldeles brevid. Gick och tittade på varandra, sen gick jag om en tjej mitt i trappan nästan vid slutet av trappan. När jag är uppe kollar jag efter Rasmus och ser att han står funderande och kikar nerför trappan. Jag frågar "va gör du?", hahaha då börjar han asgarva och sa att han inte såg mig.

 

Dålig humor, men kul har vi på våra äventyr!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards