Var dig själv, det finns redan så många andra!

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Rebecka - 19 januari 2010 21:59


Vilken spännande match! Tyvärr... Kasst Sverige! Måste ha garanterat mer fart i fötterna och försvaret/anfallet var uruselt i andra halvlek.


En stoor eloge till Niclas Ekberg som var strålande som höger 6a och självklart målvakten Dan Beutler!! Räddade hur många som helst och jag blev helt överlycklig i soffan. Hoppade och skrek.


Och Jonas Källmans frikast i slutet av första halvlek, haha klockren!! 13-7 slutade det. Go Källman!


Mamma och pappa trodde nog jag var knäpp! Haha, och?   


Då väntar vi tills imorgon då nästa match är, Sverige mot Polen! Bättre lycka då hoppas vi på.

Av Rebecka - 19 januari 2010 20:05


Idag har jag gått igenom alla mina kläder, kollat vad jag inte kan ha (eller inte vill ha) samt ta bort sånt som är urnötet. Till en början är det rätt skoj, man provar, kollar i spegeln, tänker, funderar osv.  


 

Provar turkos, rött, rosa och mycket mer...


När allt var klart så hade man en stor hög i sängen, och inte bara där utan en hög i stolen också (som mamma ville prova). Fast har fått stränga order att inte skicka iväg något innan Nilla har kollat på det, så hon får väl pallra sig hit och kolla då. Blev 29 plagg som hon ska få kolla på, så nåt får jag väl självklart Inte skicka iväg. haha, som vanligt   


                                         Klädhögen Nilla ska få titta på   

 

                         Och detta skulle mamma titta på, innan Nilla. Haha! 


Tillslut blev jag klar och det blev såååå fint i garderoben (det får ni se längre ner). Så upp halvsprang vi nästan så mamsen kunde få prova. Säger bara... Mamma, shortsen satt som en smäck HAHA!


Så var klockan redan massa och det var dags att börja kolla på den nya soppan vi skulle försöka oss på. Med kålrot, palsternacka, morot, potatis och purjolök med något slags senapssås till. Det blev riktigt gott asså! Är palsternacka, kålrot och morot nyttigare än potatis?


Nu kommer bilden på min ursnygga ordning i garderoben sen ska jag springa och sätta mig framför tv:n för snart börjar handbollsmatchen (Sverige mot Slovenien), det går ju iiiinte att missa!!


 

Så snygg ordning måste jag säga, fast va trist det ser ut med typ bara svart och grått. Mer färg måste inhandlas!

Av Rebecka - 19 januari 2010 14:51


Äntligen har jag fått äta lunch!


Rasmus och jag var som vanligt på vattengympa kl 11.15-12.15 Sedan skulle mormor och mamma hämta oss efteråt, så vi gick ner till stationen eftersom där var mötesplatsen. 10 minuter gick, 20 minuter gick... 30 minuter gick! VAR ÄR NI? hihi, men sen kom dom efter ca 35 minuter och då höll vi (iaf jag) hungra ihjäl. Haha, som vanligt efter jag tränat. Och hade ju glömt mitt kära äpple, så va värre än vanligt  


Då skulle vi åka och handla på Willys innan vi skulle åka hem. Mormor kör som en kratta, men fram kom vi tillslut. In och handla, haha och jag skyndade på så fort jag kunde. Ville hem och äta. haha, när vi var klara så hoppa vi in i bilen och jag tog nyckeln och körde hem. Stannade en snabbis uppe på Järna där jag sprang in och köpte Alger (till min smoothie), så nu jäklar ska jag bli pigg. haha!


              Jättegröna tabletter, ska prova imorgon!


Sen kom vi äntligen hem, efter max 20 från Willys. Så man kan ju undra hur dom kör om det tar 35 minuter från mig in till stationen i Södertälje...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards