Var dig själv, det finns redan så många andra!

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Hemma från kryssningen

Av Rebecka - 8 januari 2010 22:05


Nu är jag hemma. Men kan ju inte bara säga sådär utan måste ju berätta lite hur det var och vad vi gjorde. Vet att vissa är väldigt nyfikna   

Träffade Agnes, Filip och Bella på t-centralen igår vid 18. Vi tog tunnelbanan till Gärdet och gick till Värtahamnen. Vi stod nog och såg lite vilsna ut för det kom fram en dam (som jobbade där) och hjälpte oss att checka in på en sån där självincheckningsapparat, det gick strålande.


                                        Nu visste vart förkröket var, Hytt 5374!  


30 minuter innan man fick gå ombord, så vi satte oss och tog en öl. Man verkligen kände hur mycket man hade saknat tokstollarna. Det skulle bli en bra kväll!

 

                 Bella och Jag väntar vid baren med en öl var på att få gå ombord  


När vi väl kom på båten så blir man ju huur taggad som helst, äntligen har man kommit på den där förbaskade båten som man längtat efter hela dagen. Hitta hytten och började med en varsin shot. Apple Sourz sa dom att det var, vi skålade, drack, och Fy fasiken va stark den var. Magen vände sig ut och in. Dumma Filip säger jag bara, det var Absint!!

Typ i samma veva kommer Agnes ut från toaletten och säger att det inte går att spola. Haha, så jag och Agnes beger oss till receptionen för att kolla vart man ska säga till om sånt. De skrev upp vårt hyttnummer och sa att reparation är på väg. Vi kom tillbaka till hytten och precis när vi kom fram så kom en tjej som skulle kolla toan. Snacka om pinsamt. Agnes, kolla om det går att spola innan nästa gång   

Upp till Tax Free för att handla till kvällen samt lite att ta hem. För kvällen blev det en platta heineken som jag, Bella och Filip delade på. Lite Whiskey och cola till Bella. Vodka apple och sprite till Agnes, medan Filip körde på en flaska Mintu. Så snacka om att vi klarade oss!

Tillbaka till hytten och började dricka, byta om och fixa oss. Tror klockan blev efter 23 innan vi begav oss upp mot dansgolvet. Haha, då var typ alla rätt lulliga. Dansade massa, drack lite till, prata med människor... Sen *poff* så var klockan 4, 5, eller var den 6? haha, vi gick och la oss!

Vaknade runt 11 och pratade lite med Agnes, sedan somnade vi om och Filip väckte oss kl 14 då han tyckte att vi skulle gå upp och äta något. Och fyyy vad båten gungade asså, man visste inte om man var full, bakis eller sjösjuk. Vi gick upp för att äta lite, blev potatismos och köttbullar. Gud va gott det var med mat, eller hur Filip? hihi. Spelade lite kort och softade till 17 typ, sen var det dags att bege sig till hytten och göra iordning. Vi kom i land 18.15 och då var det bara att ta sig hem. Väldigt trevligt och massa skojs hade vi, hoppas vi gör om det snart!   

Här kommer lite knasbilder från kvällen, är vi inte för söta!?

 

                                    Haha, Agnes och Filip var på riktigt bra humör!

                                   Filip och Bella har myspys i Min säng!  

 

  

                          Agnes, Filip och Jag redo att bege oss till dansgolvet  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 1 juni 2010 08:37

Nu byter jag blogg! Självklart kommer jag se hur det går och om jag får allt att fungera, men det kan jag enbart se om jag testar. Inte sant? Så från och med nu så ber jag er kära läsare besöka min nya blogg, KäckaBecka! Vä...

Av Rebecka - 31 maj 2010 20:54

Nu har vi varit i Ullared och åkt hela fem timmar hem. Slängde i oss lite mat och åkte sedan en sväng till mormor som fyllde 73 idag. Ja må hon leva! Hurra! Grattis Mormor! Det har vart en dag full med fart och shopping. Hihi, så r...

Av Rebecka - 31 maj 2010 07:21

Nu är det dags att kila upp och börja städa rummet. Eller kanske äta lite frukost först så magen slutar knorra! Först ska jag bjuda mina föräldrar på kaffe på sängen, precis som igår. Men ska försöka låta bli att inte välta ena koppen sen så ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 21:37

  Typiskt mig!! Men gillar sånt som lyser och är annorlunda, det är liksom.. Jag.   Idag har vi åkt spårvagn och gått i massa affärer. Megaskoj, haha.. trodde ni något annat.    Tittade på mycket, men det var mycket som inte var något att ha. ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 15:56


  Vet inte riktigt om man säger grattis.. hmm, varför är det i så fall grattis? Hur som helst..       Grattis mamma på mors dag!!   ...

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards