Var dig själv, det finns redan så många andra!

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

En snabb shoppingrunda

Av Rebecka - 6 januari 2010 15:00


Väckarklockan ringde 7.45 Upp och fixa ansiktet, äta frukost och sen skicka iväg pappa för att köra upp bilen åt mig och sedan for jag iväg till tåget som gick 8.56 Ett perfekt tåg tänkte jag, då är man uppe när affärerna öppna kl 10.


Kom fram till Stockholm och tänkte börja min shoppingrunda inne på åhlens, och som vanligt stod det massa folk och väntade på att klockan skulle slå 10. Då såg jag en stooor och fet lapp om att det öppnade kl 11 idag pga trettondagen. Gick till gallerian och självklart var det samma sak där, vissa affärer öppnade inte ens fören kl 12. Vad skulle jag göra i en timma?   


Eftersom jag inte har något annat i huvudet för tillfället än kryssningen jag ska på imorgon så åkte jag till gärdet och kollade hur man tog sig till båten, haha vad roligt jag hade (inte)! Men tiden gick och när jag kom tillbaka till gallerian så var det bara 10 min kvar så blev en av de alla andra som stod och väntade på att de skulle öppna. Vet inte riktigt vad jag skulle leta efter, men det är alltid kul att gå och titta.


Var inne på bland annat Glitter där jag köpte örhängen som jag behövde eftersom vissa ofta har tendens att försvinna när man är ute på krogen. HIttade också en klänning inne på Ginatricot, kanske ska man ha den på kryssningen? Sprang mellan affärerna eftersom det var så fruktansvärt kallt! Åt en smörgås och *poff* så var klockan dags att gå till tåget. Var ju tvungen att hinna med 13.12 tåget eftersom jag strax ska till min moster och fira hennes födelsedag (eftersom jag inte är hemma imorrn när hon egentligen fyller), så snart väntar en spagettimiddag a la Gunilla   


Här kommer bilder på mina inköp:


 

                                              Ginatricot, 124.50:-


           V till H: Glitter, 32.90:- och 69.90:- (Vet att bilden blev lite suddig)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 1 juni 2010 08:37

Nu byter jag blogg! Självklart kommer jag se hur det går och om jag får allt att fungera, men det kan jag enbart se om jag testar. Inte sant? Så från och med nu så ber jag er kära läsare besöka min nya blogg, KäckaBecka! Vä...

Av Rebecka - 31 maj 2010 20:54

Nu har vi varit i Ullared och åkt hela fem timmar hem. Slängde i oss lite mat och åkte sedan en sväng till mormor som fyllde 73 idag. Ja må hon leva! Hurra! Grattis Mormor! Det har vart en dag full med fart och shopping. Hihi, så r...

Av Rebecka - 31 maj 2010 07:21

Nu är det dags att kila upp och börja städa rummet. Eller kanske äta lite frukost först så magen slutar knorra! Först ska jag bjuda mina föräldrar på kaffe på sängen, precis som igår. Men ska försöka låta bli att inte välta ena koppen sen så ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 21:37

  Typiskt mig!! Men gillar sånt som lyser och är annorlunda, det är liksom.. Jag.   Idag har vi åkt spårvagn och gått i massa affärer. Megaskoj, haha.. trodde ni något annat.    Tittade på mycket, men det var mycket som inte var något att ha. ...

Av Rebecka - 30 maj 2010 15:56


  Vet inte riktigt om man säger grattis.. hmm, varför är det i så fall grattis? Hur som helst..       Grattis mamma på mors dag!!   ...

Presentation

Bloggvärde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar du?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards